9 užitečných rad, jak posílit imunitu

9 tipů, jak posílit imunitu

Nejdříve se podíváme na to, co to vlastně imunita je a kde ji najdeme.

Imunita je schopnost organismu bránit se škodlivým látkám a odolnost proti nemocem.

Imunita je:

  • přirozená– s určitou mírou odolnosti se již rodíme
  • a získaná– v průběhu života ji můžeme ještě posílit

Porucha imunity se řeší jinak u dětí a jinak u dospělých.

U dětí se větší část imunity moduluje v brzlíku….U dospělých se pak imunita přesouvá do střeva….více než 70% imunitního systému se nachází ve střevě, kde probiotické bakterie řídí naše imunitní procesy.

Lidské střevo obsahuje více bakterií, než je lidí na Zemi. Tyto bakterie jsou rozděleny do 400 různých kmenů. Bakterie, které potřebujeme, se nazývají probiotika. Ostatní bakterie, (obzvlášť, pokud se přemnoží), způsobují onemocnění.

Co všechno ovlivňuje naši imunitu:

  • Viry a bakterie
  • Těžké kovy
  • Plísně
  • Chemikálie
  • Antibiotika, jiné chemické léky
  • Alkohol
  • Příliš mnoho cukru a bílé mouky
  • Psychická nepohoda, stres, traumatické zážitky
  • Spánková nepohoda
  • Přílišná hygiena
  • Elektrosmog
  • Nedostatek pohybu a mnoho dalších vlivů……

Jak tedy můžeme dostat imunitu zase do rovnováhy?

  1. Aktivně se hýbejte a sportujte
    Aktivní pohyb patří k základům zdravého životního stylu. Posilování fyzické kondice je předpokladem pro silný a správně fungující imunitní systém. Jednoduše řečeno: Bude-li vaše tělo v dobré kondici, bude v kondici i váš imunitní systém. A nemusí jít hned o výkonnostní sport. Stačí začít více chodit pěšky, přestat jezdit výtahy, nebo si během víkendu dopřát dvě, tři krátké procházky. Důležitá je ovšem pravidelnost.
  2. Správně a pravidelně jezte
    Stejně jako pohyb, je velmi důležité správné a pravidelné stravování. Není nic horšího, než začít den bez vydatné snídaně, do práce či školy jít bez pořádné svačiny, vynechat oběd a večer se přejíst k prasknutí. S tímto přístupen nejen že přiberete velmi brzo na váze, ale vaše tělo a organizmus trpí. A s ním také imunitní systém. Chcete-li udělat něco pro svou linii a imunitní systém, začněte jíst bez stresu, v pravidelných intervalech, menší porce, dobře a dlouho žvýkejte. Jezte pestrou a živou stravu, střídejte potraviny podle ročního období, vyhýbejte se polotovarům.
  3. Příroda léčí
    Chodíte na procházky? Pokud nikoliv, tak to rychle napravte. Aktivní pohyb na čerstvém vzduchu je k nezaplacení. Nejen že si pročistíte hlavu a příjemně odpočinete, ale také pomůžete imunitnímu systému. Pobyt venku, i v nepříznivém počasí, pomáhá tělu vyrovnávat se s různými viry, bakteriemi a škodlivými látkami. Tělo se tak přirozeně stává odolnější.
  4. Otužujte se
    Otužování patří k účinným způsobům, jak zvyšovat obranyschopnost organizmu. Musí být však prováděno správně, postupně a pravidelně. Stačí se jednoduše začít sprchovat studenou vodou a každý den snižovat její teplotu o jeden stupeň celsia, než se dostanete na 20° C. Ale nic se nemá přehánět. Bohatě vám postačí každý den 2 minuty pod studenou vodou. Pokud už si budete jisti, že to zvládnete, můžete se jít otužovat do přírody.
  5. Dopřejte si kvalitní spánek
    Kvalitní a vydatný spánek je klíčem ke zdraví. Pokud tělu nedáte dostatečný prostor k odpočinku a regeneraci, rozhodně nepočítejte s tím, že bude fungovat a sloužit tak, jak má. Nedostatkem spánku tělo výrazně oslabujete a imunitní systém dostává „na frak“. Pozor ale také na to, abychom se nepřespali, to také není dobré. Spánek 7,5 – 8 hodin denně je ideální.
  6. Relaxujte a smějte se
    Ano, i tato rada je myšlena vážně. Podle vědeckých a lékařských výzkumů dochází při smíchu k vyplavování endorfinů (hormony štěstí) z mozku, které pozitivně působí nejen na psychický stav člověka, ale také na jeho fyzický stav a organizmus. Je-li člověk po psychické stránce tzv. „v pohodě“, bývá na tom lépe i jeho fyzický stav. Nehledě na to, že mnohá onemocnění bývají způsobena právě špatným psychickým stavem a vyčerpáním. Proto se chechtejte tak často, jak jen to půjde:-)

  1. Zajistěte tělu dostatek vitamínů a antioxidantů
  • Obecně všechno ovoce a zelenina v BIO kvalitě
  • Ořechy, luštěniny a listová zelenina
  • Česnek- „přírodní antibiotikum“
  • Kyselé zelí, jogurty a kysané mléčné výrobky – napomáhají trávení a zažívání
  1. Cože, obyčejná voda?

Ano, je to tak, obyčejná voda z kohoutku dokáže divy. Nejen, že tělo přirozeně detoxikuje, ale také pomáhá čistit cévy. Pokud už jste vody přepití, zalijte si kvalitní bylinkový nebo zelený čaj.

  1. Probiotika, přírodní prostředky modulující imunitu

Na trhu je mnoho různých výrobků, které obsahují probiotika, ale lidé často nevědí, která si vybrat, podle čeho se řídit a nebaví je číst a sledovat složení.

Já jsem opačný případ, mě to hrozně baví a ráda si dělám analýzu skoro všeho. Zajímá mě, proč je výrobek levnější, co obsahuje, kolik toho obsahuje a v jaké kvalitě.

Pokud si nevíte rady, jak vybrat správné probiotika nebo jiný doplněk stravy, neváhejte mě kontaktovat, mám to zmáknuté:-)

Renča

Renáta Nováková
Jsem to prostě já.... Nadšeně propaguji zdravý životní styl, nedržím žádnou dietu,sportuji tak, aby mě to bavilo a přiměřeně svému věku,dělám jenom ty věci, které považuji za správné,snažím se lidem říkat pravdu, i když je to někdy nepříjemné, nesnáším přetvářku. Můj příběh si přečtěte ZDE

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů najdete zde: http://rencanovakova.cz/gdpr/