A zase to hubnutí!

V lednu si všichni dávají předsevzetí a často se to týká hubnutí.

Mám pro Vás pár tipů na potraviny, které Vám s tímto předsevzetím pomohou:-)

Patnáct potravin, které pomáhají hubnout

Pochutnat si na skvělém jídle a zůstat fit?

Jde to. Je už snad každému známo, že hladovění není zdaleka tím nejideálnějším způsobem, jak zhubnout či vypadat dobře. Jediné, co takovou taktikou získáte, bude špatný dech, pleť, únava a nesoustředěnost.

Co tedy jíst a zůstat fit?

Sýr cottage

Pokud nahradíte rohlík s máslem celozrnným rohlíkem se sýrem cottage, nejspíš zjistíte, že během dopoledne nemáte chuť mlsat. Tvaroh totiž obsahuje syrovátkové bílkoviny, které uvolňují hormony, jež dají vědět mozku, že už jste najedeni.

Ovesné vločky

Vločky jsou bohaté na rozpustné vlákniny, které hrají velkou roli při zpomalování trávení, čímž pomáhají stabilizovat hladinu cukru v krvi. Miska ovesných vloček k snídani odvrátí hladové dopolední nájezdy na automat se sladkostmi v práci.

Vejce

Vejce obsahují kvalitní bílkoviny, které způsobí, že si připadáte najedení delší dobu. Lepší jsou samozřejmě nesmažené typy úprav. Vejce také vyrovnávají hladinu sacharidů tím, že brání výkyvům v hladině inzulínu. Ty způsobují ztrátu energie a chuť na sladké.

Avokádo

Avokádo tvoří z 83 % tuk, přesto je skvělé při hubnutí. Obsahuje totiž zdravé mono-nenasycené druhy tuků a k tomu esenciální mastné kyseliny, které umožňují tělu metabolizovat jiné tuky.

Krůta

Krůtí maso obsahuje leucin, aminokyselinu, která pomáhá udržovat svalovou hmotu. Zachování svalů během hubnutí je důležité, protože to zvyšuje metabolismus a pomáhá tělu spalovat více kalorií, i když se právě nehýbete.

Luštěniny

Luštěniny mají nízký obsah tuku, vysoký obsah vlákniny a obsahují anti – živiny, které zpomalují jejich vstřebávání. Máte tak pocit, že jste jedli velmi vydatné jídlo. Jsou také zdrojem velmi hodnotných bílkovin.

Jogurt

Jogurt obsahuje dobré bakterie důležité pro zdraví zažívacího ústrojí. Pozor ovšem na druhy jogurtů. Osobně doporučuji „Hollandia“ nebo řecký jogurt.

Jablka

Jablka skvěle nahradí sladkosti. Slupka jablek obsahuje určitý druh rozpustné vlákniny zvané pektin, která zpomaluje trávení, takže budete nasyceni po delší dobu.

Ořechy

Vyhýbali jste se ořechům, protože jsou plné tuku? Podle obezitologů  a nových studií vám mohou některé druhy ořechů naopak pomáhat zůstat štíhlými.Syrové ořechy, jako jsou mandle, vlašské a para ořechy obsahují kombinaci bílkovin, vlákniny a zdravých tuků, které udržují stabilní hladinu cukru v krvi a tím nás chrání před tím, že dostaneme hlad příliš brzy po jídle. Dejte si na svačinku hrstičku mandlí nebo je přidejte do kuřecího salátu. Každopádně se vyhněte solené či pražené verzi.

Losos

Mastné kyseliny, zejména z lososa, pomáhají bojovat s příznaky stárnutí. Tučné ryby obsahují esenciální mastné kyseliny, které pomáhají vašemu tělu spalovat tuk efektivněji a chrání proti nemocem. Doporučuje se jíst alespoň tři porce tučných ryb týdně.

Brokolice

Brokolice má nejen vysoký obsah vápníku, ale i vitamínu C, který zvyšuje vstřebávání vápníku. Miska obsahuje jen asi 20 kalorií. Brokolice navíc obsahuje fytochemikálie, které posilují imunitu a chrání proti rakovině.

Citron

Citron ideálně nahradí majonézové či krémové dresinky v salátech. Jeho kouzlo totiž nespočívá ani tak ve vysokém obsahu vitamínu C, ale spíše v ochucovací funkci. Přidáním citrónu do jídla nastartujete chuťové receptory a nebudete potřebovat tolik soli. To vše bez tuku a jen s miniaturním množstvím kalorií. Pozor ale na intoleranci na citrusy, mnoho lidí ani netuší, že mohou škodit.

Bobule

Maliny, borůvky či jahody mají nejen úžasnou chuť, ale jsou také plné karotenoidů proti rakovině. Mají vysoký obsah pektinu, který vám dává pocit plnosti. V kombinaci s jogurtem zcela nevinný dezert. Kombinovat se dá s vločkami či přidat do smoothie.

 

Zelený čaj

Studie zveřejněná v časopise American Journal of Clinical Nutrition ukazuje, že polyfenoly zeleného čaje mohou urychlit metabolismus těla tím, že stimulují termogenezi (spalování tuků). Zelený čaj je také plný antioxidantů a díky tomu přispívá ke zdravému vzhledu pokožky, boji proti nemoci a poškození volnými radikály.

Voda

Voda nejen udržuje tělo a pleť hydratované, je důležitá také pro zdravý vylučovací systém, který zbavuje tělo odpadů. Často, když si myslíte, že máte hlad, jste vlastně jen žízniví – zkuste vypít sklenici vody před nájezdy do lednice.

Často nestačí jíst jenom zdravé potraviny, je důležité, jak se zkombinují, jakou úpravu zvolíte, v jakou denní a roční dobu je konzumujete, jaký mají termický efekt a tak dále.

Pokud se chcete dozvědět, jak to dělat správně, klikněte ZDE a rovnou se můžete objednat:-)

Těším se na Vás!

 

Renáta Nováková
Jsem to prostě já.... Nadšeně propaguji zdravý životní styl, nedržím žádnou dietu,sportuji tak, aby mě to bavilo a přiměřeně svému věku,dělám jenom ty věci, které považuji za správné,snažím se lidem říkat pravdu, i když je to někdy nepříjemné, nesnáším přetvářku. Můj příběh si přečtěte ZDE

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *